Basisonderwijs

Dyslexie/Dyscalculie voor basisonderwijs

Als u vermoedt dat uw kind dyslectisch (wat zich onder meer uit in veel moeite met lezen en spellen), of dyscalculisch is (wat zich onder meer uit in veel moeite met rekenen en ruimtelijk inzicht), twijfel dan niet en vraag JAM om hulp. Snel ingrijpen, in veel gevallen al aan het einde van groep vier, voorkomt vervelende ervaringen op latere leeftijd. Wordt het later pas geconstateerd, denk dan niet dat een diagnose geen zin meer heeft. Het kan uw kind veel duidelijkheid geven.

Dyslexie. Het lezen, spellen en schrijven gaat moeizaam, terwijl er geen sprake is van een lagere intelligentie. Uw kind heeft moeite met het onthouden van losse gegevens (rijtjes, woordjes en jaartallen), heeft weinig gevoel voor tijd en kan weinig structuur aanbrengen in bijvoorbeeld de planning van het huiwerk. 
Dyscalculie. Uw kind ondervindt veel problemen bij het ontwikkelen van rekenvaardigheden, heeft problemen met ruimtelijk inzicht, tijdbesef en het zich eigen maken van tafels. 

De eerste stap is een gratis, vrijblijvend intakegesprek. Besluit u met JAM samen te werken, dan volgen er een paar gerichte tests. Met de resultaten daarvan, kunnen wij een begeleidingsplan op maat maken.

NIEUW bij JAM! Geen tijd of mogelijkheid om bij JAM te komen? Geen probleem, dan begeleiden we gewoon online. Meer info »